مقامات عالی‌رتبه نخجوان در جشن سالگرد استقلال ترکیه در نخجوان شرکت کردند

در این مراسم، فواد نجف‌لی، نماینده ویژه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نخجوان، آسیپ کایا، سرکنسول ترکیه در نخجوان، و نمایندگان دولت و حکومت حضور داشتند. در ابتدا، به مدت یک دقیقه به احترام شهدای دو ملت برادر سکوت و سرودهای ملی جمهوری آذربایجان و ترکیه نواخته شد. سپس، فیلمی مستند درباره تاریخ پیروزی ترکیه به نمایش درآمد. آسیپ کایا، سرکنسول ترکیه در نخجوان، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از برگزاری این جشن در نخجوان که توسط آتاتورک بزرگ "درگاه ترک‌ها" نامیده شده بود، ابراز خرسندی کرد و پیام تبریک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در خارج از کشور به مناسبت جشن پیروزی را قرائت کرد.

به گزارش پایگاه خبری نوحپیخان در تاریخ ۳۰ اوت، به همت کنسولگری ترکیه در نخجوان، مراسمی به مناسبت جشن پیروزی جمهوری ترکیه و روز نیروهای مسلح ترکیه در اقامتگاه کنسولگری برگزار شد.

جزئیات بیشتر:

در این مراسم، فواد نجف‌لی، نماینده ویژه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نخجوان، آسیپ کایا، سرکنسول ترکیه در نخجوان، و نمایندگان دولت و حکومت حضور داشتند.

در ابتدا، به مدت یک دقیقه به احترام شهدای دو ملت برادر سکوت و سرودهای ملی جمهوری آذربایجان و ترکیه نواخته شد. سپس، فیلمی مستند درباره تاریخ پیروزی ترکیه به نمایش درآمد.

آسیپ کایا، سرکنسول ترکیه در نخجوان، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از برگزاری این جشن در نخجوان که توسط آتاتورک بزرگ "درگاه ترک‌ها" نامیده شده بود، ابراز خرسندی کرد و پیام تبریک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در خارج از کشور به مناسبت جشن پیروزی را قرائت کرد.

مقامات عالی‌رتبه نخجوان در جشن سالگرد استقلال ترکیه در نخجوان شرکت کردند

سرکنسول ترکیه با بیان اینکه برادری و دوستی آذربایجان و ترکیه الگویی برای جهان است، تاکید کرد که اتحاد، همکاری مشترک و هم‌پیمانی استراتژیک دو کشور بر اساس اهداف تعیین شده توسط رهبران دو کشور، در مسیری رو به رشد قرار دارد. آسیپ کایا ضمن تبریک به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس نخجوان، مبارزات تاریخی این منطقه را یکی از صفحات افتخارآمیز تاریخ مشترک ترک‌ها دانست. وی با ابراز خرسندی و افتخار از پیروزی قاطع آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه و بازگرداندن کامل تمامیت ارضی این کشور در نتیجه عملیات ضدتروریستی، برای انتخابات پارلمانی ۱ سپتامبر (مصادف با یک شنبه مورخ ۱۱/۰۶/۱۴۰۳) آرزوی موفقیت کرد.

فواد نجف‌لی، نماینده ویژه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نخجوان، ضمن بیان اینکه برگزاری مشترک جشن پیروزی باشکوه ترکیه مایه خوشحالی است، به مردم برادر ترکیه تبریک گفت. وی تاکید کرد که این پیروزی باشکوه نقطه عطفی در مسیر استقلال دولت بزرگ ترکیه بوده و اراده، شکست‌ناپذیری، مبارزه‌جویی و شجاعت ملت برادر را به جهانیان نشان داد.

مقامات عالی‌رتبه نخجوان در جشن سالگرد استقلال ترکیه در نخجوان شرکت کردند

نماینده ویژه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آذربایجان و ترکیه، بر ادامه و تقویت روابط برادری و دوستی بین دو کشور در چارچوب رهبری روسای جمهور الهام علی‌اف و رجب طیب اردوغان تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که روابط آذربایجان و ترکیه علاوه بر بیان اتحاد و برابری دو ملت، تضمینی برای صلح و امنیت در منطقه نیز می‌باشد. پل دوستی نه تنها نماد اتحاد جغرافیایی ما، بلکه تجسم یک ملت و دو دولت است. کریدور زنگزور که در آینده محقق خواهد شد، با تقویت این روابط، نقش مهمی در استفاده گسترده و موثر از ظرفیت‌های انرژی و حمل‌ونقل ترانزیتی نخجوان ایفا خواهد کرد. ساخت خط لوله گاز ایغدیر-نخجوان که با حضور روسای جمهور دو کشور در نخجوان آغاز شده است، نیز از این نظر اهمیت بسزایی دارد.

در پایان، فیلم مستندی درباره تاریخ افتخارآمیز نظامی ترکیه که توسط وزارت دفاع جمهوری ترکیه تهیه شده بود، به نمایش درآمد.

https://nuhcixan.az/news/siyaset/۱۱۱۶۴۴-naxcivanda-turkiyenin-zefer-bayrami-qeyd-edilir

کد خبر 20917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =